دیمیتری مدودیف نخست وزیر روسیه سال گذشته برنامه ای توسعه سلامت و بیمه شهروندان را اصلاح کرده و مواردی را به آن افزود که موجب بهبود عملکرد سیستم نظام سلامت و تغییر وضعیت بهداشت و سلامت مردم جامعه تا سال ۲۰۲۰ میلادی می شود.

دیمیتری مدودیف نخست وزیر روسیه سال گذشته برنامه­ای توسعه سلامت و بیمه شهروندان را اصلاح کرده و مواردی را به آن افزود که موجب بهبود عملکرد سیستم نظام سلامت و تغییر وضعیت بهداشت و سلامت مردم جامعه تا سال ۲۰۲۰ میلادی می­شود[۱].

چگونگی عملکرد این برنامه از همان ابتدا بر روی سایت دولت قرار گرفت. مطالعات اخیر پژوهشگران روس نشان داده است که با اجرای کامل این برنامه، تا سال ۲۰۲۰ میلادی، میزان مصرف الکل و تنباکو به میزان قابل توجهی کاهش خواهد یافت. سال ۲۰۱۳ میلادی مصرف الکل در میان شهروندان کشور ۱۳% به نسبت سال ۲۰۱۲ کاهش داشته است. مصرف متوسط الکل در روسیه طی سال ۲۰۱۳ میلادی در حدود ۱۳،۵ لیتر به ازای هر نفر محاسبه شده است، حال آنکه سال ۲۰۱۲ میلادی ۱۵،۶ لیتر بوده. طبق آمار سازمان «افکار عمومی»، مصرف تنباکو در میان مردم کشور  ۲۸% کاهش داشته است.

برنامه سلامت جامعه شامل دو مرحله می­باشد: مرحله اول تا سال ۲۰۱۵ میلادی طراحی شده بود که شامل تغییرات ساختاری بود و مرحله دوم که از امسال آغاز شده، به توسعه فناوری­ها در حوزه سلامت و بهداشت مربوط می­شود. بودجه درنظر گرفته شده برای این طرح در حدود ۲۶ تریلیون روبل است که از بودجه فدرال، صندوق ایمنی و بودجه واحدهای فدرال برداشته می­شود.

در این برنامه دولت، هدف بالابردن سطح رضایت مصرف کنندگان از خدمات پزشکی در مراکز بهداشتی و همچنین ایجاد شرایط یکسان برای همه مردم کشور در حوزه خدمات درمانی و پزشکی می­باشد. دولت قصد دارد طی این طرح، جایگاه پزشکان و پرستاران را نیز در چشم مردم جامعه بالا برده و حق الزحمه آنان را افزایش دهد.


[۱] http://statistika.ru/law/

کد خبر 2524

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =